vrijdag 19 september 2014

Gratitude list #1

Gratitude lists, of dankbaarheidslijstjes zijn in. Mensen willen meer in het hier en nu leven en ook beseffen dat er heel veel goed gaat in het leven.
We zijn getraind om te focussen op al de dingen die niet goed gaan, of net niet zoals het 'hoort'. maar daardoor zien we niet wat er allemaal voor moois om ons heen gebeurt.

Ik ook, ik ben hier heel slecht in. Bij de gedachte dat ik deze blogpost ging doen raakte ik ook in een soort van paniek. "Waar moet ik in hemelsnaam over schrijven?!" En daarom ga ik het juist doen, en misschien lukt het me niet elke week, maar ik ga het toch proberen!



Ik heb vandaag een lijstje met 5 dingen waar ik dankbaar voor ben:

1. Dat mijn lieve vriendin V. zo dichtbij woont en zoveel voor me zorgt nu ik 'onthand' ben. / That my dear friend V. lives so close by and takes such good care of me while i'm 'hand'icapped'. 

2. Dat het nog steeds zulk mooi weer is in Nederland! / That the weather is still so good in Holland!

3. Dat mijn lieve moedertje elke week bij me is komen schoonmaken omdat ik dat zelf nu echt niet kan. / That my mum comes by every week to clean because I can't do that at the moment.

4. Mijn tuin, heerlijk om 's ochtends de deur open te zetten. Poesjes naar buiten en te genieten
van nr 2. / My garden, love to open the door first thing in the morning to let the kitties out and enjoy no. 2 (ok that sounds weird in English, I definitely do not enjoy pooping in my backyard :P)

5. Mijn abonnement op Flow magazine, het maakt met elke maand weer vrolijk en ik gebruik zoveel eruit om iets in te pakken, te maken of snailmail te sturen! / My subscription to Flow magazine, makes me so happy every month and I use every nice page in it to make stuff.

Gratitude lists are hot! People want to live in the here and now and want to realize all the good that there is in our lives. Most of us are programmed to focus on the negative, but if you focus on everything that's good in your life you'll be much happier. I was kind of panicking when the idea of this blog came up first, what am I going to write about...!?  But I still want to try, and maybe it doesn't work to do it every week, but we'll see...




Nou, dat was het! Hopelijk tot snel! That's it, see you soon!

xx M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten