woensdag 2 april 2014

Straat vondsten

Mensen die mij kennen weten het, ik ben een fervent kringloop shopper.
Ik geef het toe, ik hou van een koopje.
En als ik dan in de kringloopwinkel net die ene gave stoel kan scoren die iedereen wil voor een prikkie, dat geeft me gewoon een kick.

Nou heb ik ook een andere hobby, ik moet het een beetje schaamtevol toegeven maar dumpster diving oftewel andermans vuilnis doorspitten op zoek naar een DIY project vind ik geweldig!

Nou ga ik niet echt door iemand zijn vuilnisbak. Maar als er zo'n grote afval container langs de weg staat kijk ik wel altijd even. Of als iemand het grofvuil buiten heeft gezet.

Ook gewone dingen zoals stenen, veren, botjes en mooie bladeren belanden dikwijls in mijn collectie. Ik heb een hele pot vol met zwanenveren uit Australiƫ, die ik samen met mijn BF heb geraapt. (leuk detail om te weten, ze hebben daar dus alleen maar zwarte zwanen!!)
Recent heb ik nog op het mooie Texel een konijnenschedeltje gevonden, blijer kan je mij niet maken. En na zorgvuldig uitkoken, schoonmaken en bleken staat hij nu bij mij te pronken! :)

Hier zijn een paar van mijn 'schatten':
Hier dus mijn konijnenschedel...beetje creepy misschien maar ik vind het cool.:)

De ladder die achter de stoel staat heb ik gevonden bij het vuilnis en zwart/wit gespoten(was eerst heel vies en bruin)

Vlindervleugels gevonden in de tuin, te mooi om weg te laten rotten toch?

Dit gaat niet om de Volkswagen of de scrabble letters, maar om het stuk hout waar het op ligt. Gevonden tijdens een wandelingetje door het bos en super om mooie foto's op te maken.

Deze kennen jullie misschien al, maar de stoel die aan het bureau staat heb ik dus ook gevonden bij de vuilnis. Toen was hij al zo mooi verweerd zwart wit dus behalve schoonmaken verder niks aan gedaan.

Pallet, bij de buren verderop lag deze in zo'n hele grote vuilcontainer. Wielen eronder en voila, planten staan er mooi op!

And last but not least, deze gereedschap koffer. Lag zomaar ergens op straat, meegenomen schoongemaakt en is ideaal voor mijn knutselspullen. :)


Nu weten jullie mijn dirty little secret. 
Wat is die van jou? 

xx gv

3 opmerkingen:

  1. Ik heb je blog ook gevonden! Maar wat een super leuke post!! haha..ik ben ook zo'n 'vuilnis snuffelaar', alleen durf ik (bijna) nooit iets mee te nemen. Zag vandaag nog in een grote container super mooie steiger houten planken liggen, ga ze morgen toch maar halen denk ik, nu ik weet dat ik niet de enige ben die dat doet ;) Liefs Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vondsten! Dat dat zomaar langs de weg ligt of bij het vuilnis... snap je niet he. Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets moois gevonden heb langs de weg (en nog nooit in vuilnis containers heb gekeken, kom ze eigenlijk ook nooit echt tegen??) maar als je er deze toffe dingen kunt vinden... ga ik er toch maar eens heel erg goed op letten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In 1 woord.. Awesome! Ik hou hier van :) Ook gek op kringloop en toen ik nog in Utrecht woonde zag ik regelmatig mooie 'ouwe meuk' aan de weg staan maar woonden toen helaas veel te klein om grote dingen mee te nemen. Na het lezen van je blog ga ik denk ik toch maar wat beter om mij heen neuzen als ik op de fiets zit ;) wie weet kom ik nog een leuk projectje tegen!

    BeantwoordenVerwijderen