donderdag 24 juli 2014

Australie #2

Vorige week zaterdag ben ik met een Instagram vriendinnetje @missheidy naar een film gegaan van het Perth film festival. De film was een documentaire genaamd 'Tiny' en die ging over wonen in tiny houses, inieminie huisjes dus. De hoofdpersoon Christopher beslist op een dag dat hij zelf een mini huis gaat bouwen, om te gaan wonen ergens in the middle of nowhere.
Ondertussen komen er ook allemaal andere mensen aan het woord die ook in mini huisjes wonen.
Zoals deze:


Nadat ik de documentaire had gezien, zei ik meteen "dit wil ik ook". Maar ik weet niet of ik dat zou kunnen aangezien de huisjes wel zo klein kunnen zijn als 10 vierkante meter! En ehm, ik hou nogal van verzamelen.
Maar het idee van leven met minder spullen en dus minder op te ruimen, schoon te maken, te onderhouden etc.... dat vind ik al langer aantrekkelijk.

Ik heb dus besloten dat als ik terug ben, ik serieus ga 'declutteren'. Wegwerken van de rommel dus. Ik ga spullen weggeven aan de kringloop, weggooien als het gewoon niet goed meer is, weggeven aan iemand die het kan gebruiken of verkopen op marktplaats!

Zo, nu heb ik het hier gezegd dus dan moet ik het ook wel echt doen haha!

Voordat we naar de film gingen zijn we nog gaan lunchen bij een vrij recent geopend Aziatisch restaurant genaamd 'low key chow house' en dat was zeker low key want toen we ervoor stonden zagen we het nog niet eens!
Maar het eten, oh em gee wat was dat goddelijk!
We bestelden een aantal voorafjes om samen te delen en we kregen nog een goddelijke sate van het huis. Waarschijnlijk omdat ze ook wel zagen dat we overal foto's van aan het maken waren hihi.
Hier nog een aantal foto's van het eten:


Het logo.


Chinese(?) brievenbussen





Mmmm nu ik dit weer zie wil ik terug, so good!
xx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten