dinsdag 18 maart 2014

DIY pompom

Op Instagram en Pinterest komen er telkens van die mooie pompoms voorbij. En wilde ik ze heel graag proberen zelf te maken. Op verzoek hier dus een DIY hoe jij een papieren pompom kan maken.

Allereerst heb je tissuepapier nodig, dit kan je kopen bij de hobbywinkel maar ik zag net ook dat het te koop is bij de Tiger. En dat kost maar 1 euro per twee pakjes!
Verder nodig: een goede schaar en touw.

De vellen zijn als je ze koopt 50x70(of 80) cm maar je kan ze eventueel ook doormidden knippen. Je kunt zo de pompoms zo groot of klein maken als je zelf wilt. Ik heb hier de originele maten gebruikt.
Leg 8 vellen netjes op elkaar.

Begin te vouwen, ook hier weer vouw zo groot of hoe klein als je wilt. Dit veranderd hoe de pompom er uit komt te zien.

Als je een stukje overhoudt aan het eind, knip dit dan gerust af.

Bindt een touwtje om het midden van de gevouwen pompom. Niet te strak, maar dat het netjes bij elkaar wordt gehouden. Ik heb de uiteinden extra lang gehouden zodat ik zo straks als de pompom is uitgevouwen ik ze nog makkelijk kan vinden om hem op te hangen.

Knip een leuk vorm aan de uiteinden. Ik heb een ronde vorm gekozen, maar je kan ook een scherpe punt doen of een andere vorm.

Vouw de pompom zo ver mogelijk open.

Begin nu voorzichtig de blaadje een voor een los te maken. 

Tadaaa!

En hier nog mijn eerste exemplaar die ik op Instagram had geplaatst. Deze is een stuk kleiner dan de roze.
Ik hoop dat jullie iets aan deze DIY hebben. 
Veel plezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten