zondag 11 mei 2014

Instagram tour door Rotterdam

Oh wat heb ik een heerlijke dag gehad!
Ik ging vandaag mee met de Instagram tour georganiseerd door @miekinvorm en @Anneke_66. De tour ging door Rotterdam noord a.k.a zwaanshals.
(bereid jezelf voor op veeeeel foto's!)

Eigenlijk was de tour al vol, maar doordat er een afzegging kwam kon ik gelukkig toch nog mee. Het leek me namelijk heel leuk om mensen die ik al een tijd volg en waar ik graag op reageer op Instagram nu een keer te ontmoeten in real life.

We begonnen onze tour bij Cafe booon waar ik gewoon een cafeïne vrije soyamelk cappuccino kon krijgen! Hoezee! (komt niet vaak voor dat ze beide hebben)

We kregen toen onze goodiebag uitgereikt, maar...er zat nog bijna niks in. Ze hadden het leuke idee om de winkeliers waar we langsgingen zelf hun goodies te laten uitdelen aan ons, zodat we konden zien wie het gaf en eventueel iets erover konden vertellen. Heel leuk idee!

De eerste winkel waar we heen gingen zat in de hofbogen, dit is het oude treinstation van Rotterdam en ze zijn bezig dit totaal te renoveren. De winkel heet North sea design en had veel scandinavische ontwerpen maar ook vintage in de winkel. Erg leuk!





 Zat niet bij de route maar stiekem even naar binnen bij Studioos met allemaal mooie Hay spulletjes.

Toen naar Olga Korstanje met al haar mooie spullen! Wauw hier waren veel spullen die op mijn wishlist zijn beland!



En toen naar toch wel een van mijn favo winkels van de route: Sweatshop deluxe. Niet alleen door de spullen die ze verkopen, maar vooral het idee erachter. Ze verkopen en bieden een werkplaats aan nog niet heel bekende designers en ze bieden ook nog eens een werkplaats aan mensen met een beperking! 
Dus voor mensen waarvoor in de reguliere arbeidsmarkt geen plek is, of wat ze lichamelijk niet aankunnen daar maken zij ruimte voor echt helemaal te gek!






Hehe toen was het tijd voor de lunch. En wat was het lekker!
Het was bij Zino urban bistro.


Paprika soepje met quinoa, bloemkool en zeewier.


Speciaal voor mij, en nog 1 dame werd er snel (want op het laatste moment doorgegeven) wat heerlijks bereidt in plaats van de vis. De tofu was to die for! (later nog even gecheckt bij de superaardige kok: zie foto hieronder hoe hij het zo knapperig kreeg. Hij liet de tofu eerst best lang uitlekken en haalde het toen door allerlei kruiden en maizena(!) om dan te bakken in een flinke laag olie. Echt geniaal ga ik zeker thuis ook proberen!


Toen konden we vol goede moed weer door naar de overkant, alwaar Ja Wol zat.
Een hele mooie winkel gericht op alles wat je met wol kan doen. 

Toen naar Elle aime waar ik nog altijd een keer een cursus wil doen, maar wat voor mij toch altijd iets te ver weg is (ligt aan mij want hoorde dat er deelnemers zijn die van veeel verder komen).


En naar Urban nomads van Kirsty Nagel.






Toen naar Fijn & co een pop-up store met fairtrade artikelen. Ik vond vooral de kleden erruug mooi.



De & designshop, wat een fijne winkel met zulke gave spullen!
Ze maakten zelfs 3d printen van jezelf! Dan kom je langs, maken ze een 3d 'foto' van je en dat printen ze dan uit als borstbeeld op geheel beeldje echt heel erg tof!



En de laatste op de route, opfleuren. Een mooie en gezellig bloemenwinkel.


Nou en dan de goodies, we kregen een kaartje van Miekinvorm, chai thee en een glaasje van Fijn &co, kaarten van sweatshop deluxe, kaartje van Elle aime, een cactusje van opfleuren (jaaa nu ben ik ook hip!) en een 3d geprinte ketting van &designshop.
En heerlijk verwend en een super leuke dag geweest. 
We zijn als afsluiter nog naar lof de zoetheid geweest, en een lekker taartje meegenomen voor thuis.


Zo, dus dat was mijn zaterdag weer. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te lezen/zien!

xx




3 opmerkingen:

  1. Wat was het gezellig en wat heb je er een moi blog van gemaakt! Hier worden de ondernemers op het Zwaanshals vast heel,blij mee.
    Have a nice day, het was super leuk je in het echt te ontmoeten! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om je verslag van de dag te lezen!!! Leuk dat je mee was : )) en je in het echt te ontmoeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je blog is ook gedeeld door Fijn & co en Rondom het Zwaanshals op Facebook, heb je het gezien?

    BeantwoordenVerwijderen